Sunday, 5 June 2011

S.A.H.A.B.A.T


Teman sanggup merampas orang yang kaw cintai
Tapi sahabat akan menjadi mata-mata menjaga orang yang kaw cintai
Teman akan memberi mu senyuman
Tapi sahabat memberi mu kebahagiaan
Teman akan memberi mu setangkai mawar
Tapi sahabat memberi mu setangkai melati
Teman akan menikam mu dari belakang
Tapi sahabat akan menampar mu dari depan
Teman akan menceritakan mu yang tidak benar tentang diri mu
Tapi sahabat akan tutup mulut dengan kesalahan mu
Teman hanya menerima kelebihan mu
Tapi sahabat akan menerima kekurangan mu
1000 teman datang saat kamu tertawa
Tapi seorang sahabat akan datang saat kamu berderai air mata
Hiasilah kehidupan ini dengan senyuman karena ia melambangkan kehidupan yang harmoni
Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya
Akal mengatakan wanita cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya
Dan hati mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya
Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinari
Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan
Sahabat sejati menjadi pendorong impian
Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah SWT
Sediakanlah waktu tertawa karena tertawa itu musiknya jiwa
Sediakanlah waktu untuk berfikir karena berfikir itu pokok kemajuan
Sediakanlah waktu untuk beramal karena beramal itu pangkal kejayaan
Sediakanlah waktu untuk bersenda karena bersenda itu akan membuat muda selalu
dan sediakanlah waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa…
Sebuah KATA MUTIARA SAHABAT DALAM BAHASA INGGRIS yang sangat tepat untuk mengekspresikan keberadaan saya untuk seorang sahabat;
I smile with whom I like…
I cry for whom I care…
share with whom I really like…
laugh with whom I enjoy…
I care only to those whom I never want to loose… *Happy Tuesday My Bestfriend* ;-)
 eh bkn aku yg cipta ayat nie !! mintak tlg dan en.google laa. ~nono~
serius aku syg kau bdk ~aimiaqilah~ 
 sumph tiap kali kau ta tegur aku compem aku rce mcm kau dah lupa kan aku,lagi2 sejak kau off no mxs kau skrg,tipu la klau aku kate,aku ta kecik hati dgn kau.aku pon mnusia biase yg ada perasaan mcm smua org.HAHAHAHA,so apa aku mmpu buat diam n pk postif,yela kan aku pon kene bgi kau ruang jgak tak kan nak selalu berkepit je dgn aku,bosan kot klau selalu dgn aku.selalu nak lyan kerenak aku.tape2 aku fham kau.kdang2 2 aku rce jgak sunyi,yela kau dah sebok dgn urusan nak msuk poli,cik M.A.H pulak sebok dgn keje dia.org keje kn,kene la fhm2 sndiri.so mulai skrg,aku pdai la jgak hdup sesorg,mcm ari 2 aku pergi jln2 kat tasik aku g sesorg.boleh je,blaja hdup sndiri.antara nak dgn tanak je.kau tayah nak risau2,aku bleh jage diri aku,even kite jauh tpi hati kite dkat <3 ting ting ting *tunjuk kat hati msing2.
menitik air mate saat mencoret ayat nie .mintak maaf aimiailah klau kau nagis bce bnda alah nie,mmng aku nak buat kau ngis pon,HAHAHAH.SYG KAU SNGAT2.

No comments:

Post a Comment