Sunday, 18 August 2013

aku memang rase hidup aku penuh dengan kekurangan , dan kadang bagai ada yang mengiyakan , dan kerana kurang aku selalu rase , aku berada paling bawah diantara mereka dan berharap akan ada keajaipan terjadi membawa aku jauh naik ke atas . kat mane aku nak cari balik kekuatan jiwa yang pernah aku ada dulu , aku tau satu satu aku perlu kutip balik sepihan kekuatan dan cari jawapan apa yg buat aku jatuh macam ni . kau kene kuat , kuat harungi hidup kau , bkn kau sorg rase mcm nie ramai lg , nie semua ujian , Allah nak kau kuat dan kau mmng kuat , tapi sampai saat nie aku sendiri tak tau kenapa tah aku rase , rase down sangat sangat . eh entah lah .

Thursday, 15 August 2013

gantungkan diri kau pada dia !

aku tau kau sendiri tengah cari diri kau kan , kau penat , penat sangat sangat sangat cari diri kau , sampai kau rase macam dah tak mampu nak move on walau kau cuba untuk bangun after kau rebah , kau sakit , kau lelah , kau penat , kau nagis dan kau rase takde siapa peduli kan kau , kau kene ingat Allah tu ada , kau kene gantung kan diri kau pada sesuatu yang tak pernah mati , tak pernah lali , dan tak pernah pergi dari hidup kau , dari sisi kau . Allah uji kau sebab dia sayang bukan dia benci , Dia rindu nak denga kau merintih nagis depan sejadah ngadap dia , kau pun dah lama tak ngadap dia , ngis mintak tlg DIA , rayu rayu pada DIA , walau hari hari kau solat tapi hati kau tak melekat , tak guna , kau kene tetap kan hati kau , kuat kan jiwa kau dan kau kene yakin Dia lah segala nya dalam hidup kau . cinta Dia baru cinta manusia . kau rase kau sorang sorang kan , kau kene yakin kan diri kau , walau keyakinan tu hanya tinggal serpihan , aku rayu kuat , kau kuat , ingat balik harapan yang kau impi kan harapan yang tak pernah masuk akal org lain , tp kau tetap kan yakin kau mampu , bangkit sayang , aku rayu , Allah benci org yang putus asa , ayu rayu lagi tolong lah bangkit . ingat mak abah . kau kuat sebab tu Allah uji kau ! doa banyak banyak ! doa tu senjata kita .

Tuesday, 13 August 2013

aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah !

saat kau tak lagi kuat untuk hadapi dugaan nie ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau tak mampu lagi untuk tertawa tapi cukup lah kau tersenyum kerana duka ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau tiada siapa siapa dan apa apa dalam hidup kau , ingat kau ada ALLAH ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau rasa dia yang kau suka , hanya memberi duka ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau tak mampu lagi berkata kata , cukup lah kau diam tanpa kata ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
dan saat kau tiada lagi sahabat untuk kau cerita suka dan duka ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .

kerana saat kau rebah , aku percaya kau masih lagi mampu untuk berdiri , membukti kan pada mereka kau tak pernah mengaku kalah walau kau rebah , dan kau bangkit kerana ALLAH bersama kau setiap saat dan ketika , walau kadang kau terlupa Dia bersama kau . buang segala rase sakit , buang segala pemikiran buruk kau , buang segala banda yang buat kau rebah ! aku mohon bangkit dari rebah kerana kau ada ALLAH . doa , harapan , usaha , tawakal insya allah kejayaan .


Thursday, 2 May 2013

asalamualaikum

banyak yg terjadi dalam hidup aku sejak akhir akhir nie , ya ALLAH banyak sngt dugaan . tp dalam setiap dugaan tu mesti ada terselit hikmah .

DIA ....
Aku sendiri masih tertanya tanya , apa yang dia rase kat aku ye , yela macam macam dia bantu aku , banyak kan kenangan antara aku dgn kau , even ramai tak tahu aku kawan dgn kau , biar lah , sebab aku mmng tak nak sorg pon tahu aku kawan dgn kau , kau tahu aku mula selesa berkawan dgn kau , kau nak tahu jugak tak , kau lelaki yg pertama aku makan berdua dua . ye kau org pertama . nd kau org pertama aku bagi barang yang aku syg , yg dah 6 tahun aku jaga , tak kesah lah berapa tahun pon tapi aku mmng syg bnda tu , kau jaga ye elok elok . nanti jumpa aku nak tengok barang tu masih elok mcm masa aku bg kat kau . aku tahu lepas nie kita mesti tak jumpa lg that why la aku bg brg yg aku syg kat kau , aku nak kau ingat aku sampai bila bila , kalau blh aku nak jadi kwn terbaik kau .dalam setiap pertemuan pasti ada perpisahan kan , aku tahu semua tu , tpi andai aku tahu " YANG SATU HARI NANTI KAU SENGAJA NAK MENJARANG KAN HUBUNGAN PERSAHABATAN KITA , LEBIH BAIK DARI AWAL AKU TAK NAK KENAL SAPA KAU , aku tak nak tahu apa apa pasal kau , nd aku tak nak ada apa apa kenangan antara aku dgn kau , satu pon aku tak nak dalam lipatan hati aku . lastly thank bro sbb teman aku sampai aku naik bas , kenangan tu aku dah kemas siap siap dalam lipatan hati aku . insya ALLAH andai satu hari nanti ALLAH atur kan pertemuan antara kita , aku harap masa tu masing masing dah bersedia , hahaha entah entah masa tu kau dah bertunang kan . aku bahagia andai satu hari nanti aku jumpa kau bahagia dgn seseorg yg mampu buat kau tersenyum .

ye aku rindu senyum lebar kau bro ! blh tak nanti bila kita jumpa , kau senyum lebar macam tu , sekali pon takpe . lepas tu kau nak pergi kau pergi lah , Aku redha atas segala ketentuan DIA . eh eh lg satu aku seku bila kau jawab salam aku panjang i mean penuh . walakumusalam warohmatuallahiwabarokatuh ! hahaha
JUJUR AKU RINDU !


Friday, 8 February 2013

bercinta dalam diam ^_^

Asalamualaikum

Bercinta dalam diam . indahkan bunyinya seindah cinta kita pada yg Maha Esa ^_^
terkadang cinta tercipta hanya dalam diam , tanpa siapa pun tahu . dan cinta dalam diam itu indah , ianya akan menjaga kesucian hati kita dan dia . cinta dalam diam biasanya akan menjadi sngt kuat dan rapuh dalam hati kita . pecayalah ! kerana tersimpan kekuatan harapan . Allah tidak pernah mengecewakan hambanya selagi masih ada pengharapan pada-NYA  




Ya Allah
Atas kehendak rasa
Aku mencintainya dlm diam
Jika diamku membawa sebuah isyarat
Jagalah pandangan dan hatiku dari segelintir nafsu...
Yang membutakan mata

Ya Allah
Jika yg kurindu dlm diamku akhirnya bkn untukku
Leburkanlah rasa ini
Bersama waktu mengalun pergi
Kikiskanlah rasa ini
Yang sangat tak bertepi 



Dan itulah yg aku alami skrg . pernah tak korang denga "jika belum siap cintai lah dia hanya dalam diam" . serius aku belum siap utk mencintai dan dicintai , dan aku prcaya bahawa sesungguh nya . mencintai dalam diam lebih baik . walau kekadang aku rasa sakit sbb menahan rindu , aku tak mampu utk buat apa apa , apa yang hanya aku mmpu , menyabut nama nya dalam setiap doa ku dan setiap kali aku rindu dia cepat cepat aku istifar . mudah mudahan hanya dengan doa , aku punya kekuatan utk trus diam .

Mintak jasa awk semua doa kan sy mmpu utk terus cinta dia hanya dalam diam , dan bila ssat nya tiba In Syaa ALLAH ,segala nya bakal tersingkap , dan andai dia bukan milik aku , aku yakin ALLAH akan ganti kan dengan yg lebih baik . sbb ALLAH lebih mengetahui mana yg terbaik buat hambanya . 

Jodoh, memang misteri Ilahi..sampai masa dia PASTI datang..membawa kita terbang bersama cuma perlu SABAR..♥♥

Assalamualaikum cinta .mokno,nono,nana a.k.a nurfarhan nabilah azman .