Sunday, 18 August 2013

aku memang rase hidup aku penuh dengan kekurangan , dan kadang bagai ada yang mengiyakan , dan kerana kurang aku selalu rase , aku berada paling bawah diantara mereka dan berharap akan ada keajaipan terjadi membawa aku jauh naik ke atas . kat mane aku nak cari balik kekuatan jiwa yang pernah aku ada dulu , aku tau satu satu aku perlu kutip balik sepihan kekuatan dan cari jawapan apa yg buat aku jatuh macam ni . kau kene kuat , kuat harungi hidup kau , bkn kau sorg rase mcm nie ramai lg , nie semua ujian , Allah nak kau kuat dan kau mmng kuat , tapi sampai saat nie aku sendiri tak tau kenapa tah aku rase , rase down sangat sangat . eh entah lah .

Thursday, 15 August 2013

gantungkan diri kau pada dia !

aku tau kau sendiri tengah cari diri kau kan , kau penat , penat sangat sangat sangat cari diri kau , sampai kau rase macam dah tak mampu nak move on walau kau cuba untuk bangun after kau rebah , kau sakit , kau lelah , kau penat , kau nagis dan kau rase takde siapa peduli kan kau , kau kene ingat Allah tu ada , kau kene gantung kan diri kau pada sesuatu yang tak pernah mati , tak pernah lali , dan tak pernah pergi dari hidup kau , dari sisi kau . Allah uji kau sebab dia sayang bukan dia benci , Dia rindu nak denga kau merintih nagis depan sejadah ngadap dia , kau pun dah lama tak ngadap dia , ngis mintak tlg DIA , rayu rayu pada DIA , walau hari hari kau solat tapi hati kau tak melekat , tak guna , kau kene tetap kan hati kau , kuat kan jiwa kau dan kau kene yakin Dia lah segala nya dalam hidup kau . cinta Dia baru cinta manusia . kau rase kau sorang sorang kan , kau kene yakin kan diri kau , walau keyakinan tu hanya tinggal serpihan , aku rayu kuat , kau kuat , ingat balik harapan yang kau impi kan harapan yang tak pernah masuk akal org lain , tp kau tetap kan yakin kau mampu , bangkit sayang , aku rayu , Allah benci org yang putus asa , ayu rayu lagi tolong lah bangkit . ingat mak abah . kau kuat sebab tu Allah uji kau ! doa banyak banyak ! doa tu senjata kita .

Tuesday, 13 August 2013

aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah !

saat kau tak lagi kuat untuk hadapi dugaan nie ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau tak mampu lagi untuk tertawa tapi cukup lah kau tersenyum kerana duka ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau tiada siapa siapa dan apa apa dalam hidup kau , ingat kau ada ALLAH ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau rasa dia yang kau suka , hanya memberi duka ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
saat kau tak mampu lagi berkata kata , cukup lah kau diam tanpa kata ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .
dan saat kau tiada lagi sahabat untuk kau cerita suka dan duka ,
aku mohon jangan mengaku kalah walau kau rebah .

kerana saat kau rebah , aku percaya kau masih lagi mampu untuk berdiri , membukti kan pada mereka kau tak pernah mengaku kalah walau kau rebah , dan kau bangkit kerana ALLAH bersama kau setiap saat dan ketika , walau kadang kau terlupa Dia bersama kau . buang segala rase sakit , buang segala pemikiran buruk kau , buang segala banda yang buat kau rebah ! aku mohon bangkit dari rebah kerana kau ada ALLAH . doa , harapan , usaha , tawakal insya allah kejayaan .